Правила ТБ



ІНСТРУКЦІЯ  З ОХОРОНИ ПРАЦІПІД ЧАС РОБОТИ В КАБІНЕТІ ІНФОРМАТИКИ

1.     Загальні положення
1.     Інструкція з охорони праці під час робо­ти в кабінеті інформатики та інформаційно-ко­мунікаційних технологій навчання є обов'яз­ковою для виконання учнями, студентами, викладачами, учителями, керівниками на­вчальних закладів.
2.     У кабінеті інформатики проводяться:
ü навчальні заняття з інформатики та інших навчальних предметів з використанням засобів інформаційних та комунікаційних тех­нологій;
ü позакласні (позаурочні) групові та інди­відуальні заняття з використанням засобів інформаційних та комунікаційних технологій;
ü розробка учнями програмних засобів за завданнями вчителя (викладача) або керівни­ка навчального закладу.
3.     До роботи на ПК допускаються учні, які пройшли первинний інструктаж з охорони праці (безпеки життєдіяльності).
4.     Основні небезпечні та шкідливі чинники у роботі:
ü травмування електричним струмом;
ü перевтома органів зору;
ü випромінювання;
ü навантаження на опорну систему.  
5.     На початку вивчення предметів з інфор­матики учні закріплюються вчителем (викла­дачем) за робочими місця ми з урахуванням зро­сту, стану зору та слуху. У випадку навчальної потреби допускається тимчасова зміна розта­шування учнів у кабінеті інформатики.
6.     Заняття з ПК повинні проводитися лише в присутності педагога. Педагог, який має вищу педагогічну освіту і який пройшов інструктаж по техніці безпеки, при роботі з ПК несе відповідальність за безпеку дітей.
7.     Позакласні заняття з інформатики про­водяться в присутності вчителів (викладачів).
8.     Допуск сторонніх осіб в кабінет дозво­ляється тільки з відома вчителя (викладача) інформатики.
9.     Навчання на ПК має проводитися з ура­хуванням можливостей кожного учня в інди­відуальному режимі, який визначає вчитель (викладач).
10. Показання до занять з ПК і режиму ро­боти дітям шкільного віку  з аномаліями рефракції повинні встановлюватись офтальмологом.
11.                       Загальна тривалість позакласних та факультативних занять з основ інформатики не повинна перевищувати 2 год на тиждень, а безпосередньої роботи на ПК — не більше 1 год.
12.                       Загальна тривалість під час профільно­го навчання учнів на ПК не повинна перевищу­вати 2 год на день.
13.                        Підчас роботи в кабінеті учні зобов'язані підтримувати порядок і  чистоту на робочому місці.
14.                       У разі несправності електрообладнання, його складових частин слід звернутися до пра­цівників сервіс-центрів, не починати повторне вмикання або ремонт самостійно.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи
1.     Перевірити наявність та надійність зазем­лення електрообладнання.
2.     Слід виконувати всі вказівки вчителя по безпечному поводженню з приладами та при­строями, що використовуються під час роботи.
3.     Перед початком навчання вчитель (ви­кладач) повинен візуально перевірити непо­шкодженість захисного заземлення в тих каб­інетах інформатики, у яких це заземлення ви­конано відкритим проводом.
4.     Конструкція робочого стільця (крісла) має забезпечувати підтримання раціональної робочої пози під час виконання основних робо­чих операцій, створювати умови для зміни пози. Учитель (викладач) повинен відрегулю­вати висоту та кут нахилу сидіння і спинки відповідно до зросту і віку учня.
5.     Клавіатура повинна бути зручною для ви­конання роботи двома руками, конструктивно відокремлена від монітору для забезпечення можливості її оптимального розташування та прийняття раціональної робочої пози. Висота клавіатури на рівні середнього ряду не повин­на перевищувати 30 мм. Клавіатуру слід роз­ташовувати на поверхні столу на відстані 100— 300 мм від краю, який повернутий до користу­вача. Кут нахилу до панелі клавіатури має знаходитись в межах від 5° до 15°.
6.     Екран ПК слід розташовувати на опти­мальній відстані від очей учня, але не ближче 0,4 м залежно від розміру екрана монітора. Для зручності зорового спостереження площина екрана ПК має бути перпендикулярна лінії зору, при цьому має бути передбачена мож­ливість переміщення монітора у вертикальній площині під кутом ±30° (справа наліво).
7.     Конструкція робочого столу повинна за­безпечувати можливість оптимального розта­шування на робочій поверхні обладнання, при цьому треба враховувати його кількість та кон­структивні особливості (розмір монітора, кла­віатури, пюпітра тощо) й характер роботи.
8.     При виникненні будь-яких несправнос­тей, не вимикаючи ПК, негайно повідомити про це вчителя (викладача).
3. Вимоги безпеки під час роботи
1.     Учителі (викладачі) стежать за виконанням учнями вимог безпеки під час навчання в кабінеті інформатики.
2.     Сигнали про початок перерви слід пода­вати на екрані відеомонітора. Робота з ПК по­винна проводитися в індивідуальному режимі.
3.     Безперервна робота учнів з екраном віде­омонітора не має перевищувати:
ü для учнів 1-х класів (6 років) — 10 хв за одну навчальну годину;
ü для учнів 2—5-х класів — 15 хв за одну навчальну годину;
ü для учнів 6—7-х класів—20 хв за одну навчальну годину;
ü для учнів 8—9-х класів — 25 хв за одну навчальну годину;
ü для учнів 10—11-х класів та студентів ви­щих навчальних закладів І та II рівнів акреди­тації на першій годині занять — 30 хв, на другій годині — 20хв.
4.     Під час роботи не допускається:
ü використання електрообладнання кабі­нету інформатики в умовах, що не відповіда­ють вимогам інструкцій підприємств-виробників;
ü експлуатація кабелів та проводів з по­шкодженою або такою, що втратила захисні властивості за час експлуатації, ізоляцією; розміщення електрообладнання поблизу джерел тепла, у місцях недостатньою вентиляцією;
ü залишати працюючий ПК без догляду на тривалий час — більше 30 хв;
ü підключати ПК до електромережі та елек­тророзеток, що не мають захисного заземлення.
5.     Для підключення переносної електро­апаратури застосовують гнучкі проводив ізо­ляції.
6.        Штепсельні з'єднання та електророзет­ки для напруги 12 В та 36 В за конструкцією мають відрізнятися від штепсельних з'єднань для напруги 127 В та 220 В і бути пофарбовані в колір, який візуально відрізняється від ко­льору штепсельних з'єднань, розрахованих на напругу 127 В та 220 В.
7.     Слід вимикати кабель живлення елек­трообладнання з електромережі, якщо воно залишається непрацюючим на тривалий час — добу і більше.
8.     Забороняється допускати сторонніх осіб, які не беруть участь у роботі.
9.     Забороняється виконувати дії по обслу­говуванню та ремонту принтера під час його роботи.
10.        Під час роботи бути уважним і не звер­тати увагу на сторонні речі.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
1.     Відключити ПК від електромережі.
2.     Прибирання робочих місць після закін­чення роботи проводиться у відповідності з вка­зівками вчителя (викладача).
5. Вимоги безпеки в аварійній ситуації
1.     При появі незвичного звуку, запаху па­леного, самовільного вимикання машини не­гайно припинити роботу і повідомити вчителя (викладача), при виникненні в кабінеті під час занять аварійних ситуацій (пожеж; поява силь­них сторонніх запахів) не допускати паніки і виконувати тільки вказівки вчителя (викла­дача).
2.     При одержанні травми, а також при по­ганому самопочутті учні повинні негайно по­відомити про це вчителя (викладача). У разі не­обхідності потрібно негайно викликати швид­ку медичну допомогу по телефону за номером 03.
3.     Загоряння в кабінеті у випадку пожежі необхідно відразу ліквідувати.
Для цього необхідно:
ü повідомити пожежну охорону (тел. 101);
ü вжити заходів щодо евакуації людей з приміщення;
ü вимкнути електромережу.



Правила роботи учнів у кабінеті інформаційно-комунікаційних технологій

1.   Кабінет обладнано складними і дорогими технічними засобами, які вимагають акуратної роботи та бережного відношення, тому, заходячи до кабінету, слід одразу займати відведене місце, не виконувати ніяких дій з обладнанням без дозволу учителя.

2.             На робочих місцях розташовано облад­нання, яке має складові, що працюють під ви­сокою напругою. Необережне поводження з апа­ратурою може призвести до травм. Тому суворо заборонено:
     вмикати і вимикати апаратуру без вказів­ки учителя;
     торкатися роз'ємів з'єднувальних кабелів та самих кабелів;
     торкатися екрана та тильної частини моні­тора;
     переміщувати увімкненні складові обчислю­вальної системи (системних блок, монітор тощо);
     класти будь-які предмети на системний блок, монітор, клавіатуру;
     приносити та використовувати носії даних (дискети, компакт-диски, флешки) без дозволу вчителя.

3.             Не дозволяється знаходитись у кабінеті і ви­конувати будь-які роботи (прибирання приміщен­ня також) без присутності відповідальної особи —завідувача кабінету, учителя, лаборанта.

4.             Не дозволяється працювати з клавіатурою та маніпулятором «миша» брудними або воло­гими руками.

5.             Запам'ятайте, де знаходиться вогнегас­ник, аптечка. При появі запаху горілого одразу ж сповістіть про це викладача.

6.     До початку роботи і ввімкнення апаратури:
    переконайтесь у відсутності видимих по­шкоджень обладнання робочого місця;
    сядьте так, щоб лінія погляду проходила приблизно через центр екрана, відстань від очей до екрану повинна бути не менше 50 см, учні, які мають окуляри для постійного носіння по­винні працювати за комп'ютером у них, якщо лікарем не вказано іншого;
    розташуйте зошит, ручку, навчальні по­сібники на столі у відведених місцях, поправте розміщення клавіатури, маніпуляторів («мишки », джойстика) таким чином, щоб було зруч­но працювати;
•  дії по вмиканню апаратури виконуйте тільки за командою викладача і тільки у послідовності, передбаченій відповідними інструкціями.


7.             Робота на комп'ютері вимагає постійної зосередженості, чітких дій, самоконтролю, на­пруження зору, тому не можна розпочинати роботу, при недостатньому освітленні та пога­ному самопочутті.
8.             Протягом роботи за комп'ютером суворо дотримуйтесь викладених вище правил, слідкуйте за вказівками вчителя. Якщо під час роботи виникає:
      аварійна зупинка, яка супроводжується ви­веденням на екран повідомлення про несправність, слід це повідомлення запам'ятати (або записати) і повідомити викладача (лаборанта);
      якщо робота апаратури починає супрово­джуватись незвичними звуками, світінням ава­рійних індикаторів тощо, слід припинити ро­боту і повідомити викладача.

9.             При роботі учнів за комп'ютеризованими робочими місцями вони не повинні вставати, коли до класу заходить будь-який відвідувач.

10.   Завершення роботи з апаратурою:
      вимикати апаратуру дозволяється тільки у послідовності, передбаченій відповідними інструкціями і за вказівкою викладача;
      після вивантаження операційної системи і зупинки роботи комп'ютера, слід вимкнути живлення системного блоку, або переконатись у його автоматичному вимкненні, вимкнути інші складові апаратного забезпечення.

11.        У кабінеті категорично заборонено прий­мати їжу, користуватись розпилювачами пар­фумів, лаків для волосся тощо. Не слід корис­туватись мобільними телефонами.

12.        Суворе дотримання цих правил дозволить уникнути шкоди здоров'ю, зберегти обладнання.





Немає коментарів:

Дописати коментар